A A A
Vragen over zorg? Bel ons op 0578 - 668 449 Bel ons!

Cliëntportaal voor familie

‘Ik kan overal zien hoe het met mijn moeder is’

Speciaal voor de naasten van bewoners van Viattence, is er het cliëntportaal. De website, die via een inlogcode beschikbaar is voor naasten, geeft continu inzicht in de dag van de bewoner. Arja Souman, wiens ouders beiden bij Viattence wonen: ‘waar ik ook ben, ik kan altijd zien hoe het met mijn moeder is’.

Wat staat er in het cliëntportaal voor familie?
De informatie in het cliëntportaal varieert van wat de bewoner die dag heeft gegeten, tot de activiteiten die zijn gedaan. Maar ook simpelweg dat meneer of mevrouw in het zonnetje heeft genoten van een spelletje. Of dat hij of zij vertelde over vroeger.
Ook medische informatie, zoals de samenstelling van de medicatie of bevindingen van bijvoorbeeld de fysiotherapeut of ergotherapeut staan erin. Zo lezen naasten het dus bijvoorbeeld ook als een fysio-oefening heel goed gaat, of als er extra geoefend kan worden. Daarnaast staan de behoeften, persoonlijke aandachtspunten en doelen van de bewoners in het portaal. Bijvoorbeeld dat de bewoner elke dag zijn of haar hoorapparaat in wil, om goed mee te krijgen wat er gebeurt. Of dat hij/zij van appels houdt of zijn koffie met twee theelepels suiker drinkt.

Viattence bedacht het cliëntenportaal om betere info aan familieleden en andere naasten te geven, om transparant te zijn over de zorg en om mensen die belangrijk zijn voor de bewoner, nog beter bij de zorg te betrekken. Zij kunnen zelfs afspraken in de agenda van de bewoner zetten, bijvoorbeeld wanneer ze op visite komen. Daar wordt dan rekening mee gehouden in de planning van bijvoorbeeld de fysiotherapeut.

Zorgmedewerkers rapporteren
De informatie komt in het systeem dankzij rapportages van zorgmedewerkers. Oorspronkelijk waren die rapportages bedoeld als overdracht van de ene collega naar de andere. Zij schrijven het nu zo op dat het ook interessante informatie bevat voor de naasten van de bewoners. Een uitkomst voor wie niet in de buurt woont en toch op de hoogte wil blijven. De bewoner geeft toestemming voor inzage in zijn of haar cliëntportaal. Zo bepaalt de bewoner dus zelf wie alle informatie mag lezen.

Arja Souman vertelt:
‘Mijn ouders wonen allebei in Viattence Turfhorst. Mijn moeder heeft dementie. Daarom is het moeilijk om van haar te horen hoe het gaat en wat ze allemaal heeft gedaan op een dag. Het cliëntportaal is ideaal. Ik kan vanaf iedere plek inloggen. Op mijn computer of op mijn mobiel. Vooral de informatie die zorgmedewerkers erin zetten, is interessant. Dan zie ik bijvoorbeeld dat mijn moeder het leuk vond om buiten op het balkon te eten. Als ik dat lees, weet ik dat het goed gaat. Ik ga zo vaak mogelijk bij mijn ouders langs, soms iedere dag. Maar als ik nu een dag niet kan, ben ik toch op de hoogte.’

Voor meer informatie of het aanvragen van een toegangscode tot het cliëntportaal klik hier

Aanmelden nieuwsbrief
← Vorige Stap

Geachte heer, mevrouw,

Dank voor het opnemen van contact met Viattence. Wij zullen deze e-mail zo snel mogelijk beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Uw Viattence Consulent
0578 - 668 449

A.u.b. geef een geldige naam, email en vraag.

Aangedreven door LivelyChat