Contrast

Een fysiek of digitaal coronabewijs: hoe werkt het eigenlijk?

Wanneer u (een bewoner van) onze dagbestedingslocaties wilt bezoeken of wanneer u als bezoeker van één van onze dagbestedingslocaties naar de dagbesteding wilt, heeft u geen QR code in de CoronaCheck-app of papieren coronabewijs nodig. Toch zijn er situaties waarbij bewoners of cliënten een (digitaal of fysiek) coronabewijs nodig hebben. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer familieleden een bewoner van onze woonzorglocatie meenemen voor een familie-etentje in de horeca, of wanneer bezoekers van de dagbesteding met elkaar in de horeca begeleid een kopje koffie willen drinken. Hoe gaan we hier mee om bij Viattence? U leest het in dit bericht.

Een geldig coronabewijs is ieders eigen verantwoordelijkheid

We wijzen u er graag op dat het downloaden van en correct invullen van de gegevens in de CoronaCheck-app van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ieders eigen verantwoordelijkheid is. Viattence is niet verantwoordelijk voor het correct gebruik maken van de app van individuen. Hetzelfde geldt voor het aanvragen van een papieren coronabewijs. Uiteraard helpen we u graag op weg.

Het snelste is het downloaden van de CoronaCheck-app. Op coronacheck.nl/nl/ vindt u meer informatie. Een instructievideo van hoe het downloaden en inrichten van de CoronaCheck-app werkt, vindt u hier: https://www.youtube.com/watch?v=fuwzLKOwJIQ. Heeft u vragen over (het gebruik van de) CoronaCheck-app, neem dan gratis contact op met de helpdesk van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport via: 0800-1421.

Papieren coronabewijs

Sommige (oudere) personen hebben echter (nog) geen DigiD of smartphone. In dit geval kunt u of een familielid een papieren coronabewijs aanvragen. U kunt hiervoor bellen met 0800 - 1351. Aan de telefoon wordt gevraagd naar het BSN-nummer van de bewoner/cliënt waarvoor u een papieren coronabewijs aanvraagt en de postcode (van de woonzorglocatie waar hij/zij woont). Vervolgens wordt het papieren coronabewijs per post verstuurd naar het adres dat hoort bij de postcode. Komt u er als familielid niet uit? Dan kunt u via onze zorgmedewerkers om hulp vragen bij ons medisch secretariaat.

Slechts 1 coronavaccinatie geregistreerd?

Af en toe krijgen we van naasten mee dat er maar 1 coronavaccinatie geregistreerd staat, terwijl de bewoner wel degelijk 2 coronavaccinaties heeft ontvangen via Viattence. In dergelijke gevallen kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat van Viattence via medisch-secretariaat@viattence.nl.

Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.