Contrast

De PREM wijkverpleging meting gaat weer van start!

In oktober gaat de PREM Wijkverpleging meting van start! PREM staat voor Patient Reported Experience Measure. Het is een vragenlijst die de ervaringen en beleving van cliënten die thuiszorg ontvangen, meet. De PREM Wijkverpleging is onderdeel van het kwaliteitskader wijkverpleging. Het kwaliteitskader wijkverpleging geeft antwoord op de vraag: ‘Wat houdt goede wijkverpleging in?’

Samen lerend werken op basis van ervaringen en de beleving van cliënten

Bij Viattence doen we al jaren mee aan de PREM wijkverpleging meting. Immers: we werken graag samen met onze cliënten, hun naasten en met elkaar aan een waardevolle dag voor onze cliënten. De mening van cliënten die thuiszorg van Viattence ontvangen, is daarvoor van groot belang. Ervaringen en de beleving van cliënten bieden namelijk waardevolle input om samen met en van elkaar te leren. Door met elkaar lerend samen te werken, kunnen we werken aan de kwaliteit van onze zorg.

Hoe ziet de PREM vragenlijst eruit?

De PREM vragenlijsten wordt telefonisch afgenomen en bestaat uit 9 ervaringsvragen, te beantwoorden op een schaal van 1 tot en met 10. Ook zijn een aanbevelingsvraag, 2 open vragen en een aantal achtergrondvragen opgenomen in de vragenlijst.

Cliënten die meewerken aan de PREM kunnen vragen verwachten als ‘Komen de zorgverleners op de afgesproken tijd?’, ‘Heeft u vertrouwen in de deskundigheid van de zorgverleners?’ of ‘Wat kan er volgens u beter in de zorgverlening?’ De antwoorden worden geheel anoniem verwerkt.

Benieuwd naar de resultaten?

Na afloop van het onderzoek en na de analyse van de (anonieme) antwoorden delen we de resultaten via onze website.

Klik hier voor de privacyverklaring van de PREM wijkverpleging meting

Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.