Contrast
Contact

Het cliëntervaringsonderzoek gaat weer van start!

Bij Viattence hechten we veel waarde aan de ervaringen van onze cliënten en bewoners. We geloven in samenwerken met onze cliënten en bewoners, hun naasten en met elkaar aan een waardevolle dag voor iedereen. Half juni gaan we van start met het cliëntervaringsonderzoek. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau TRIQS.

Nieuw meetinstrument

Op 1 juli 2024 is het Generiek Kompas Samen werken aan kwaliteit van bestaan opgenomen in het Register van het Zorginstituut Nederland. Het Generiek Kompas vervangt daarmee het kwaliteitskader verpleeghuiszorg, het kwaliteitskader wijkverpleging en het addendum Wlz-zorg thuis. Zo is er per 1 januari 2025 een nieuw meetinstrument beschikbaar. Het meetinstrument wat elke organisatie in de Wlz en de Zvw jaarlijks gaat gebruiken om een cliëntervaringsonderzoek uit te voeren. Dit geldt ook voor Viattence.

Het onderzoek

Het cliëntervaringsonderzoek 2025 bestaat uit 1 vragenlijst voor zowel het verpleeghuis als de wijkverpleging.

De vragenlijst bestaat uit:

- 10 ervaringsvragen, te beantwoorden op een schaal van 1 tot en met 10;

- 1 aanbevelingsvraag (NPS);

- 2 open vragen over wat er beter kan en waar cliënten zeer tevreden over zijn;

- 2 vragen voor de mantelzorger.

Samen leren en ontwikkelen

De ervaringen en de beleving van onze cliënten en bewoners geven ons waardevolle inzichten. Daarmee kunnen we samen leren, ontwikkelen en dagelijks werken aan het verbeteren van onze zorg.

Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.