CliëntApp
De nieuwe CliëntApp
Op 1 januari 2025 stapt Viattence over op een nieuwe CliëntApp voor alle cliënten. Het huidige cliëntportaal wordt daarmee vervangen. (naasten van) Bewoners en cliënten ontvangen van tevoren een brief met daarin een uitnodiging om de app te gebruiken. Let op: de Cliëntapp vervangt het huidige cliëntportaal. De app is alleen beschikbaar op een smartphone en een tablet, niet meer op een laptop of computer.
Voordelen van de CliëntApp
Bewoners en cliënten van Viattence en hun directe naasten kunnen gebruik maken van de nieuwe CliëntApp. Met deze app...
- ... heeft u(w naaste) inzage in het totale zorgdossier
- ... bepaalt én regelt u zelf wie er toegang hebben tot het dossier
- ... wordt goede communicatie tussen cliënt, informeel netwerk en zorgprofessionals nog gemakkelijker
- ... wordt participatie van het informele netwerk rondom de cliënt gefaciliteerd
Communicatie met zorgmedewerkers
Op dit moment kunt u nog niet met zorgmedewerkers communiceren (chatten) via de CliëntApp. De chatfunctionaliteit is nog in ontwikkeling. Heeft u een praktische vraag rondom de verzorging van uw naaste? Neem dan gerust contact op met de contactverzorgende van uw naaste door te bellen, te mailen of beter nog: hem of haar aan te spreken!
Nieuwe CliëntApp beschikbaar
Vervangt de cliëntapp het huidige cliëntportaal?
Ja zeker, de CliëntApp is ter vervanging van het cliëntportaal. De CliëntApp is niet te gebruiken op laptop en pc, de App is alleen geschikt voor smartphone en tablet.
Per wanneer kan ik gebruik maken van de CliëntApp?
De nieuwe CliëntApp is beschikbaar met ingang van maandag 27 januari 2025.
Wanneer sluit het cliëntportaal?
Het huidige cliëntportaal sluit met de ingebruikname van de nieuwe CliëntApp, dus per 27 januari 2025.
Wat gebeurt er met mijn gegevens? Worden die van het cliëntportaal overgezet naar de CliëntApp?
Alle gegevens van uw zorgdossier zijn zichtbaar in de CliëntApp, dus ook de gegevens van vóór 27 januari 2025. Er gaat dus niets verloren.
Ik gebruikte het cliëntportaal, hoe ga ik nu over op de nieuwe CliëntApp?
Als u voorheen het cliëntportaal gebruikte, krijgt u voorafgaand aan 27 januari 2025 een mail van Viattence met instructies hoe u de CliëntApp in gebruik kunt nemen.
Ik heb (nog) geen uitnodigingsmail van Viattence ontvangen, wat nu?
Neem in dit geval gerust contact op met uw contactverzorgende. Hij of zij helpt u verder! Of stuur een mail naar clientapp@viattence.nl.
Waar vind ik hulp en ondersteuning bij het installeren en in gebruik nemen van de app?
Viattence organiseert inloopspreekuren op [data & tijdstippen]. Daarnaast kunt u te allen tijd een mail sturen naar clientapp@viattence.nl. Onze collega’s beantwoorden uw vraag zo spoedig mogelijk.
Moet ik voor de CliëntApp betalen?
Nee, het gebruik van de CliëntApp is gratis.
Ik heb een nieuw telefoonnummer, hoe pas ik dat aan?
Ga naar meer > profiel en pas met behulp van het potloodje het telefoonnummer aan. Klik op opslaan.
Ik heb een nieuw e-mailadres, hoe pas ik dat aan?
Ga naar meer > profiel en pas met behulp van het potloodje het e-mailadres aan. Klik op opslaan.
Ik heb een nieuwe telefoon, kan ik de CliëntApp hierop zetten?
Ja dit is mogelijk! Ga naar de Google Play Store of App Store en download de CliëntApp.
Hebt u hetzelfde telefoonnummer?
Dan krijgt u bij de eerste keer inloggen een sms-code.
Hebt u een nieuw telefoonnummer?
Wijzig dan met de oude telefoon eerst het telefoonnummer. U krijgt bij de eerste keer inloggen met het nieuwe telefoonnummer een sms-code. Lukt het niet om uw telefoonnummer in uw profiel te wijzigen met uw oude telefoon? Neem dan gerust contact op met onze cliëntadviseurs.