Contrast
Contact

Persoonlijke verzorging

Persoonlijke verzorging is van groot belang. Wanneer dit niet meer goed lukt, heeft dit invloed op hoe u zich voelt en hoe u in het leven staat. Ook kunt u te maken krijgen met ziektes of aandoeningen waarbij u op regelmatige basis handelingen moet verrichten die u zelf niet (meer) kunt doen. In deze gevallen staat de wijkverpleging van Viattence voor u klaar.

Met welke hulpvragen kunt u bij Viattence terecht?

  • Hulp bij wassen, douchen, aankleden, naar het toilet gaan en lichamelijke verzorging.
  • Hulp bij in en uit bed gaan.
  • Ondersteuning bij het eten en drinken.
  • Wondzorg, stomazorg, katheterzorg, ondersteuning bij sondevoeding, incontinentie begeleiding.
  • Verstrekken en toedienen van medicatie, injecties toedienen.
  • Kennis delen over het geven van instructies, bijvoorbeeld om zelf te injecteren.
  • Leren omgaan met het ziektebeeld, ook voor uw mantelzorg en/of familie.
  • Ondersteuning bieden bij prothese plaatsen en of steunkousen aandoen.
  • Begeleiding en ondersteuning bij palliatieve zorg in de laatste levensfase.

Ook ‘s avonds en in het weekeinde

Wij komen afhankelijk van uw situatie één of meerdere keren per week - of zo nodig per dag - bij u langs. U kunt ons ook tijdelijk inschakelen, bijvoorbeeld na een ziekenhuisopname. Natuurlijk komen wij zo nodig ook ’s avonds, ‘s nachts of in het weekend naar u toe. Voor de nachtzorg heeft Viattence een samenwerking met zorgaanbieder Vérian waardoor u altijd verzekerd bent van goede ondersteuning.

Hoe vraagt u persoonlijke verzorging en verpleging aan?

Ook voor het aanvragen van persoonlijke verzorging en verpleging kunt u terecht bij onze consulenten. Zij maken voor u een afspraak met het team wijkverpleging. Dit team bestaat uit een wijkverpleegkundige, een verpleegkundige en verzorgende. Een afvaardiging van het team komt bij u thuis voor een zelfredzaamheidgesprek waarbij in kaart gebracht wordt wat u nodig heeft en stelt samen met u een persoonlijk zorgplan op. Samen met u wordt gekeken wat u zelf wilt of kunt doen, waar uw naasten kunnen helpen, waar hulpmiddelen uitkomst bieden en vervolgens waar ondersteuning door Viattence gewenst is.

De wijkverpleegkundige stelt voor het verkrijgen van een vergoeding ook de indicatie op voor uw specifieke zorgvraag en schakelt behandelaren in wanneer nodig. Zij werken nauw samen met uw contactverzorgende, verzorgenden, huisarts of specialist of met andere behandelaren van het team van Viattence Vitaal.
Een wijkverpleegkundige heeft ervaring met vele soorten ziekten en stadia van ziekten en legt u graag uit hoe u het beste voor uzelf of uw familieleden kunt zorgen. Zo staat u er niet alleen voor.

Contactverzorgende

Wanneer Viattence u daadwerkelijk komt ondersteunen met zorg, maakt u kennis met uw contactverzorgende. Dit is uw eerste aanspreekpunt. De contactverzorgende gaat regelmatig met u in gesprek, stemt waar nodig de zorg af met de wijkverpleegkundige en signaleert of de indicatie nog passend is. Vraagt dit een bijstelling, dan wordt de wijkverpleegkundige ingeschakeld om de indicatie bij te stellen.

Ook heeft u twee keer per jaar een gesprek met de contactverzorgende waarin de totale zorg besproken en geëvalueerd wordt. Tijdens dit gesprek wordt het zorgplan besproken, uw wensen en tevredenheid. Ook wordt er samen gekeken op welke manier u zo lang mogelijk zelfstandig kunt blijven, eventueel met aanpassingen en/of hulpmiddelen.

Ook wanneer u toch extra zorgondersteuning nodig hebt naast het afgesproken persoonlijke leefplan, coördineert de contactverzorgende deze inzet in overleg met u. Dit alles in samenspraak met de wijkverpleegkundige, collega’s, huisarts/praktijkondersteuner en andere disciplines.

Tarieven thuiszorg

De zorg en diensten van Viattence worden in de meeste gevallen vergoed vanuit uw indicatie. Onze consulenten kunnen u adviseren en begeleiden bij de financiering van uw zorg. Bijvoorbeeld door het aanvragen van een indicatie of het doorverwijzen naar de juiste instantie. Zij zijn gespecialiseerd in het aanvragen van allerlei soorten zorg en ondersteuning. Bel voor een passend advies en de juiste zorgindicatie met telefoonnummer 0578 – 668 449.

Wanneer er geen vergoeding vanuit bovengenoemde regelingen mogelijk is, krijgt u maandelijks een factuur. Ook als u een indicatie op basis van een PGB (Persoonsgebonden budget) heeft, krijgt u zelf een factuur.

Bekijk hier een overzicht van de zorgkosten.

Contact

Wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier, een mail te sturen of te bellen naar 0578 – 668 449.

Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.