Contrast
Contact

Kwaliteit van opleiden

Binnenkort wordt er gestart met kwaliteitsgesprekken vanuit Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs & Bedrijfsleven (SBB). Linda Duitman, de contactpersoon van Viattence, zal deze gesprekken leiden. SBB heeft als wettelijke taak het erkennen van leerbedrijven, daarnaast houdt SBB zich ook bezig met het verbeteren van de kwaliteit van het leren in de praktijk. Dit doen ze op diverse manieren in afstemming met de organisatie, maar altijd aan de hand van de kwaliteitskaart, zie de afbeelding hieronder.

Nog beter opleiden


Viattence is een actieve opleider! Wist je bijvoorbeeld dat maar liefst 475 mbo-studenten (!) in de afgelopen 2 jaar een stage-of leerwerkplek hebben gevonden bij Viattence? Het gaat dus écht ergens over! Om nog beter te kunnen worden in het opleiden van mbo-studenten, is de keuze gemaakt gebruik te maken van de expertise van SBB in de vorm van kwaliteitsgesprekken. Het kwaliteitsgesprek is gericht op de begeleiding van alle studenten, zowel medewerkers die een BBL-opleiding volgen als stagiairs (BOL) in de zorg. Binnen het gesprek worden een aantal dimensies van de kwaliteitskaart besproken. Dit is door de collega’s van Opleidingen afgestemd met de teamleiders van de verschillende locaties.

We zijn op 13 april gestart bij de locatie De Speulbrink in Vaassen. De locatie Hofje Wendakker in Heerde is in mei aan de beurt. De andere locaties volgen in de loop van het jaar. Zodra de uitkomsten bekend zijn, zullen we dit delen. De coördinatie van het geheel ligt bij Viattence als praktijkopleider.

Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.